logo

Unity İle Oyun Geliştirmeye Başlangıç

Geri Dön
Unity İle Oyun Geliştirmeye Başlangıç
  • Eğitime Genel Bakış

  • Eğitim İçeriği

Odak:

Bu kurs, oyun geliştirmeye merakı olanların Unity ile oyun geliştirmeye başlamasını hedefler. Unity arayüzü, temel oyun mekanikleri, fizik sistemi, animasyonlar, UI ve optimizasyon gibi konular uygulamalı şekilde ele alınacaktır.

Kursun Genel Yapısı:

🔹 1. Hafta: Unity ve temel bileşenlere giriş
🔹 2. Hafta: 2D oyun geliştirme temel prensipleri
🔹 3. Hafta: 3D oyun geliştirme temel prensipleri
🔹 4. Hafta: Fizik, animasyon ve kullanıcı arayüzü
🔹 5. Hafta: Oyun optimizasyonu ve performans
🔹 6. Hafta: Proje geliştirme ve sektörel bilgiler

Süre: 6 hafta
Toplam Ders Saati: 24 saat
Ders Günleri: Salı & Perşembe
Saatler: 20:00 - 22:00
Başlangıç: 6 Mayıs 2025 (Salı)
Bitiş: 12 Haziran 2025 (Perşembe)

HAFTALIK DERS PLANI

HAFTA 1: UNITY VE TEMEL BİLEŞENLER

  • 6 Mayıs (Salı) | 20:00-22:00
  • Unity'nin kurulumu ve arayüzüne genel bakış
  • GameObject ve Component yapısı
  • Transform bileşeni ve nesne manipülasyonları
  • Prefab sistemi

 

  • 8 Mayıs (Perşembe) | 20:00-22:00
  • Temel sahne yönetimi
  • Kamera ve ışıklandırma ayarları
  • Oyun döngüsü (Update, FixedUpdate, LateUpdate)
  • Temel input sisteminin uygulanması

HAFTA 2: 2D OYUN GELİŞTİRME

  • 13 Mayıs (Salı) | 20:00-22:00
  • 2D oyun geliştirmeye giriş
  • Sprite Renderer ve Sorting Layer kullanımı
  • 2D Tilemap ile seviye oluşturma
  • Basit bir karakter kontrolü oluşturma

 

  • 15 Mayıs (Perşembe) | 20:00-22:00
  • 2D fizik motoru (Rigidbody2D, Collider2D)
  • Çarpışma algılama ve tepki sistemleri
  • 2D platform oyunu prototipi oluşturma
  • Basit bir düşman AI sistemi oluşturma

HAFTA 3: 3D OYUN GELİŞTİRME

  • 20 Mayıs (Salı) | 20:00-22:00
  • 3D oyun geliştirmeye giriş
  • 3D modellerin sahneye eklenmesi
  • Materyal ve shader kullanımı
  • Temel kamera kontrolü (TPS veya FPS)

 

  • 22 Mayıs (Perşembe) | 20:00-22:00
  • 3D fizik motoru (Rigidbody, Collider)
  • Çarpışma algılama ve fizik tabanlı hareketler
  • Temel üçüncü şahıs karakter kontrolü
  • Basit bir 3D platform oyunu prototipi

HAFTA 4: FİZİK, ANİMASYON VE KULLANICI ARAYÜZÜ

  • 27 Mayıs (Salı) | 20:00-22:00
  • Unity fizik motorunun detayları
  • Fizik materyalleri ve sürtünme ayarları
  • Kuvvet ve momentum uygulamaları
  • Ragdoll sistemi

 

  • 29 Mayıs (Perşembe) | 20:00-22:00
  • Unity Animator sistemi
  • Animasyon geçişleri (Blend Tree, State Machine)
  • UI tasarımı ve Canvas yapısı
  • Sağlık çubuğu, geri sayım sayacı ve skor ekranı

HAFTA 5: OYUN OPTİMİZASYONU VE PERFORMANS

  • 3 Haziran (Salı) | 20:00-22:00
  • Oyun performansını etkileyen faktörler
  • FPS artırma yöntemleri
  • Occlusion Culling, LOD ve Batching teknikleri
  • Bellek yönetimi

 

  • 5 Haziran (Perşembe) | 20:00-22:00
  • Grafik optimizasyon teknikleri
  • Kod optimizasyonu ve profiler kullanımı
  • Nesne havuzu (Object Pooling)
  • Çöp toplama (Garbage Collection)

HAFTA 6: PROJE GELİŞTİRME VE SEKTÖREL BİLGİLER

  • 10 Haziran (Salı) | 20:00-22:00
  • Proje geliştirme aşamaları
  • Fikirden prototipe geçiş
  • Projenin test edilmesi ve hataların giderilmesi
  • Yayın sürecine hazırlık

 

  • 12 Haziran (Perşembe) | 20:00-22:00
  • Oyun sektöründe kariyer yolları
  • Portföy oluşturma ve iş başvuruları
  • Yayın platformları ve pazarlama stratejileri
  • Soru-Cevap ve kurs değerlendirmesi

Tarih

Saat

  • Kurs Süresi

    6 Hafta

  • Satın Alacak Kişi Sayısı

    - +

Toplam

6000 ₺