logo

Oyunlarda Ürün Tasarımına Giriş

Geri Dön
Oyunlarda Ürün Tasarımına Giriş
  • Eğitime Genel Bakış

  • Eğitim İçeriği

  • Eğitmenler

Kursun Genel Yapısı:

🔹 1. Hafta: Oyun varlıklarının ve oyun dünyasının görsel kimliğini oluşturan temel prensiplere giriş yapılacak. Görsel tasarımın oyun deneyimi üzerindeki etkisi incelenecek.
🔹 2. Hafta: UI/UX’in oyun deneyimindeki rolü ve kullanıcı arayüzü ile oyuncu yönlendirme teknikleri ele alınacak. Oyun hissiyatını artıran görsel ve işitsel geri bildirim mekanizmaları tartışılacak.
🔹 3. Hafta: Oyuncuların oyun içindeki deneyimini şekillendiren rehberlik mekanizmaları, tutorial tasarımı ve oyuncu psikolojisi ele alınacak. Oyuncunun motivasyonunu artıran tasarım stratejileri üzerinde durulacak.
🔹 4. Hafta: Oyun sanatının anlatı gücü üzerinde nasıl etkili olduğu incelenecek. Renk, ışık, kompozisyon ve çevresel hikâye anlatımı gibi estetik unsurların oyun atmosferine katkısı tartışılacak.
🔹 5. Hafta: Oyun dünyasında görsel tasarım ile oynanışın nasıl uyumlu hale getirildiği, estetik ile işlevselliğin dengesi ve sanatın oynanışa nasıl katkı sağladığı analiz edilecek.
🔹 6. Hafta: Sıfırdan yayınlanana kadar oyun üretim sürecinde yapılanlar ele alınacak. Son ders, sektörde kariyer yolları, portföy oluşturma ve oyun sektöründe çalışma üzerine olacak.

KURS PROGRAMI

Süre: 6 hafta
Toplam Ders Saati: 24 saat
Ders Günleri: Salı & Perşembe
Saatler: 20:00 - 22:00
Başlangıç: 6 Mayıs 2025 (Salı)
Bitiş: 12 Haziran 2025 (Perşembe)
Odak: Bu kurs, oyun içi görsel varlık tasarımı, kullanıcı deneyimi (UI/UX), oyun hissiyatı (game feel), oyuncu psikolojisi ve sektörel dinamikler üzerine teknik üretime fazla girmeden, teorik ve analitik bir perspektif sunmaktadır. 6 hafta boyunca, oyun varlıklarının ve oyun dünyalarının tasarımını, sanatın oynanışla nasıl bütünleştiğini ve oyuncu deneyimini şekillendiren temel ilkeleri ele alacağız.

HAFTALIK DERS PLANI

HAFTA 1: OYUNUN GÖRSEL KİMLİĞİ VE DENEYİMİN TEMELLERİ

6 Mayıs (Salı) | 20:00-22:00

  • Oyunun Görsel Kimliği: Game Assets ve Oyun Dünyasının İnşası
    • Oyun varlıklarının (game assets) tanımı ve önemi
    • Oyun dünyasının inşasında varlıkların rolü
    • Oyun varlıklarının oyun estetiğine etkisi
    • Oyun motorları

8 Mayıs (Perşembe) | 20:00-22:00

  • Tasarımın Temel İlkeleri: Görsel Hiyerarşi, Renk ve Kompozisyon
    • Renklerin oyuncu algısı üzerindeki etkisi
    • Görsel hiyerarşi ile yönlendirme teknikleri
    • Kompozisyon kuralları ve oyun sahnesinde anlatım gücü
    • Başarılı oyunlardan örnek incelemeleri

 

HAFTA 2: UI/UX VE OYUN HİSSİYATI

13 Mayıs (Salı) | 20:00-22:00

  • Oyun Deneyimini Şekillendiren UI/UX: Görülenler ve Hissedilenler
    • UI ve UX'in oyunlar üzerindeki etkisi
    • Kullanıcı arayüzü ile oyuncu yönlendirme teknikleri
    • UI tasarım prensipleri: Sadelik, erişilebilirlik ve bilgilendirici yapı
    • Farklı türlerde UI yaklaşımları

15 Mayıs (Perşembe) | 20:00-22:00

  • Game Feel: Oyun Dünyasına Hareket ve Duygusal Derinlik Katmak
    • Oyun kontrollerinin hissiyatı ve tepki süresi
    • Görsel ve işitsel geri bildirimlerin game feel üzerindeki etkisi
    • Ses ve titreşimin oyun deneyimine katkısı
    • Başarılı game feel örnekleri (Celeste, Hollow Knight, DOOM vb.)

 

HAFTA 3: OYUNCUYU İÇERİYE ÇEKMEK & REHBERLİK

20 Mayıs (Salı) | 20:00-22:00

  • Oyuncuyu İçeriye Çekmek: Tutorial ve Onboarding
    • İyi bir tutorial tasarımının temel prensipleri
    • Oyuncunun keşfetme isteğini teşvik eden rehberlik yöntemleri
    • Elden tutmayan yönlendirme (implicit guidance) teknikleri
    • Başarılı onboarding sistemleri ve hatalı uygulamalar

22 Mayıs (Perşembe) | 20:00-22:00

  • Oyuncu Psikolojisi ve Motivasyonu: İnsanlar Neden Oynar?
    • Oyun içindeki ödüllendirme mekanizmaları
    • Oyuncu motivasyon türleri: Sosyal, rekabetçi, keşif odaklı vs.
    • Zorluk dengesi ve akış teorisi (flow state)
    • Oyunların insan psikolojisine etkisi

 

HAFTA 4: SANAT & HİKÂYE ANLATIMI

27 Mayıs (Salı) | 20:00-22:00

  • Oyun Sanatında Hikâye Anlatımı: Görsellerle Duygu Yaratmak
    • Çevresel hikâye anlatımı ve atmosfer oluşturma
    • Görsellerle oyuncuya duygu aktarma teknikleri
    • Sahne tasarımının hikâyeye katkısı
    • Başarılı oyunlardan anlatı örnekleri

29 Mayıs (Perşembe) | 20:00-22:00

  • Renk, Işık ve Gölgeleme: Oyun Dünyasında Atmosfer Yaratmak
    • Renklerin duygu yaratmada kullanımı
    • Işıklandırma ve gölge teknikleri ile atmosfer oluşturma
    • Farklı oyun türlerinde ışık kullanımına dair analizler

 

HAFTA 5: ESTETİK VS İŞLEVSELLİK & GÖRSEL UYUM

3 Haziran (Salı) | 20:00-22:00

  • Oyunlarda Estetik vs İşlevsellik: Hangisi Daha Önemli?
    • Görsellik ve oynanışın dengelenmesi
    • Oyuncu deneyimini zenginleştiren estetik dokunuşlar
    • Kullanıcı dostu tasarımın önemi

4 Haziran (Çarşamba) | 20:00-22:00

  • Görsel & Mekanik Uyum: Sanat ve Oynanışın Bütünleşmesi
    • Oyun mekaniği ile sanat yöneliminin birleşimi
    • UI, çevre tasarımı ve karakterlerin uyumu
    • Oynanış ve görselliğin destekleyici unsurlar olması

 

HAFTA 6: OYUN GELİŞTİRME VE SEKTÖREL BİLGİLER

10 Haziran (Salı) | 20:00-22:00

  • Oyun Geliştirme Süreci: Sıfırdan Yayına
    • Oyun projelerinde iş akışı: Fikirden prototipe geçiş
    • Varlıkların oyun motorunda test edilmesi
    • Görsel ve mekanik hataları tespit etme ve iterasyon süreçleri
    • Son düzeltmeler ve optimizasyon
    • Oyun yayını ve son kontroller: Test süreçleri

12 Haziran (Perşembe) | 20:00-22:00

  • Oyun Sektörü ve Bu Sektörde Çalışma
    • Oyun sektöründe kariyer yolları
    • Portföy oluşturma ve iş bulma süreçleri
    • Sektörün talepleri
Berat YILDIZ

Berat YILDIZ

Tarih

Saat

  • Kurs Süresi

    6 Hafta

  • Satın Alacak Kişi Sayısı

    - +

Toplam

6000 ₺