Kursun Genel Yapısı:
🔹 1. Hafta: Oyun varlıklarının ve oyun dünyasının görsel kimliğini oluşturan temel prensiplere giriş yapılacak. Görsel tasarımın oyun deneyimi üzerindeki etkisi incelenecek.
🔹 2. Hafta: UI/UX’in oyun deneyimindeki rolü ve kullanıcı arayüzü ile oyuncu yönlendirme teknikleri ele alınacak. Oyun hissiyatını artıran görsel ve işitsel geri bildirim mekanizmaları tartışılacak.
🔹 3. Hafta: Oyuncuların oyun içindeki deneyimini şekillendiren rehberlik mekanizmaları, tutorial tasarımı ve oyuncu psikolojisi ele alınacak. Oyuncunun motivasyonunu artıran tasarım stratejileri üzerinde durulacak.
🔹 4. Hafta: Oyun sanatının anlatı gücü üzerinde nasıl etkili olduğu incelenecek. Renk, ışık, kompozisyon ve çevresel hikâye anlatımı gibi estetik unsurların oyun atmosferine katkısı tartışılacak.
🔹 5. Hafta: Oyun dünyasında görsel tasarım ile oynanışın nasıl uyumlu hale getirildiği, estetik ile işlevselliğin dengesi ve sanatın oynanışa nasıl katkı sağladığı analiz edilecek.
🔹 6. Hafta: Sıfırdan yayınlanana kadar oyun üretim sürecinde yapılanlar ele alınacak. Son ders, sektörde kariyer yolları, portföy oluşturma ve oyun sektöründe çalışma üzerine olacak.
KURS PROGRAMI
Süre: 6 hafta
Toplam Ders Saati: 24 saat
Ders Günleri: Salı & Perşembe
Saatler: 20:00 - 22:00
Başlangıç: 6 Mayıs 2025 (Salı)
Bitiş: 12 Haziran 2025 (Perşembe)
Odak: Bu kurs, oyun içi görsel varlık tasarımı, kullanıcı deneyimi (UI/UX), oyun hissiyatı (game feel), oyuncu psikolojisi ve sektörel dinamikler üzerine teknik üretime fazla girmeden, teorik ve analitik bir perspektif sunmaktadır. 6 hafta boyunca, oyun varlıklarının ve oyun dünyalarının tasarımını, sanatın oynanışla nasıl bütünleştiğini ve oyuncu deneyimini şekillendiren temel ilkeleri ele alacağız.