Her seviye 120 dersten oluşmaktadır. Seviyelere göre eğitim içeriği:
A1 Düzeyi:
Bu düzeyde öğrenciler temel gramer kurallarını, temel kelime ve kalıp ifadeleri öğrenir. Rutinlerini basit cümlelerle ifade eder. Temel soru kalıplarını tanır, konuşmalarda kendisiyle ilgili temel sorulara cevap verir. Diyaloglarında akrabalık adlarını kullanır. Konuşmalarında tarih/zaman bildiren temel ifadeleri kullanır. Diyaloglarında karşılaştırmalara yer verir. Duygu durumlarını ifade eden basit diyaloglar kurar. Konuşmalarında konum bildiren basit ifadeleri kullanır. Günlük rutinler hakkında diyaloglar kurar. Kendisini/ailesini/bir başkasını basit cümlelerle tanıtır. Yakın çevresini basit cümlelerle tanıtır. Kişisel deneyimlerini ana hatlarıyla anlatır. Kişisel duygularını basit cümlelerle anlatır. Plan/tasarı/hayallerini basit ifadelerle anlatır. Günlük rutinlerini/alışkanlıklarını basit cümlelerle anlatır. Hobilerine/ilgi alanlarına ilişkin kısa ve basit konuşmalar yapar. Yaptığı bir iş hakkında basit seviyede bilgi verir.
A2 -Düzeyi:
Bu düzeyde öğrenciler Türkçenin temel zaman ve görünüş kiplerini öğrenir. Diyaloglarında betimleyici ifadeleri kullanır. Günlük hayata ilişkin basit bilgilendirme/yönlendirme/uyarı cümleleri içeren diyaloglar kurar. Yol, yön ve adres ile ilgili bilgi içeren diyaloglar kurar. Hazırlıksız konuşmalar yapar. Geçmiş olaylar/durumlar hakkındaki konuşmalara katılır. Diyaloglarında olay/bilgileri zaman ve mantık akışına göre anlatır. Konuşmalarında duruma uygun duygu/düşünce/görüşlere yer verir. Gözlem ve izlenim içeren konuşmalar yapar. Diyaloglarında karşılaştırmalara yer verir. Bir konuyla ilgili görüşlerini gerekçelendirerek açıklar. Plan/tasarı/ hayallerin konuşulduğu diyaloglara katılır. Yardım talebi/izin /rica/özür/ içeren diyaloglar kurar. Tavsiye/uyarı ifadeleri içeren diyaloglar kurar. Bir süreci aşamalarıyla anlatır. Diyaloglarında ölçü birimlerini/miktar ifadelerini kullanır.
B1 – Düzeyi:
B1 düzeyinde öğrenciler Türkçeyi aktif olarak kullanır. Akademik makaleleri okuyabilir ve anlayabilir. Konuşma aşamalarına (başlama, sürdürme ve bitirme) uygun kalıp ifadeleri kullanır. Geçmiş veya gelecekle ilgili/ kişi, durum, olay vb. duygu ve düşüncelerini anlatır. Fikirlerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde ifade eder. Karşılaştırmalar içeren konuşmalar yapar. Kendisiyle ilgili durum/eğitim süreci veya yaptığı iş hakkında konuşur. Konuşmalarında gerekçelendirme ifadelerini kullanır. Okuduklarını/dinlediklerini/ izlediklerini özetler. Konuşmalarını bir konu ve ana fikir etrafında toplar. Gözlem ve izlenim içeren konuşmalar yapar. Bir konu hakkındaki duygu veya düşüncelerini/görüşlerini örneklendirir. Bir konuyu olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendiren konuşmalar yapar. İstek veya şikâyetlerini anlatır. Profesyonel ya da günlük hayatla ilgili konular (iş, eğitim, makaleler, deneme, haber yazıları aile, hobi, alışveriş, gelecekle ilgili planlar, geçmişi anlatma, seyahat, sağlık, kültür, spor vb.) hakkında konuşur. Tartışma ve röportaj türünde diyaloglar geliştirir.
B2 - Düzeyi:
B2 düzeyinde öğrenciler, günlük hayatta ihtiyaç duydukları Türkçeyi ileri seviyede öğrenir. Vurgu ve tonlamaya dikkat ederek akıcı bir şekilde konuşur. Kelimeleri doğru telaffuz eder. Konuştuğu konuya uygun mecaz ifadeleri kullanır. Tartışmalara aktif bir şekilde katılır. Konuşmalarını çeşitli bağlaçları kullanarak örneklendirir. Konuşmalarında onay/kabul/ret veya ekleme ifadelerini kullanır. Konuşmalarında zenginleştirici unsurlara (anekdot, fıkra) yer verir. Çözüm gerektiren durumlarda konuşmasını yeniden yapılandırır. Diyaloglarında deyim ve mecazlı ifadeler kullanır. Bir tartışmaya, uygun soru ve yönlendirmelerle başkalarının da katılımını sağlar. Konuşmayı sürdürmek için uygun ifadeler (teşvik, onay, takdir, itiraz vb.) kullanır.
C1 - Düzeyi:
Bu seviyedeki öğrenciler Türkçeyi ana dillerine yakın olarak kullanabilir. Bilimsel bir sunum veya konuşma esnasında kendisine yöneltilen sorulara cevap verir. Eleştiri/yorum/değerlendirme içeren konuşmalar yapar. Karmaşık bir görevin önemli hususlarını içeren konuşmalar yapar. Grup çalışmalarında konuşulanların özetini sunar. İlgi ve ihtiyaçlarına yönelik akademik bilgi alışverişinde bulunur. Sözsüz iletişim unsurlarını konuşma amacına uygun biçimde kullanır. Yorum ve değerlendirmeler içeren konuşmalara katılır. Farklı fikirleri değerlendirerek bilimsel tartışmalara katılır. Akademik konulara ilişkin görsellerle (grafik, diyagram, tablo, resim vb.) desteklenmiş sunumlar yapar.
Bu program, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenmek isteyen katılımcılar için Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) uygun şekilde tasarlanmıştır. A1’den C1’e kadar beş seviyeden oluşan kurs, dört temel dil becerisini bütüncül biçimde geliştirir. Dersler yüz yüze veya hibrit modelde, uluslararası öğrencilere yönelik kaynaklarla yürütülür.
Not: Öğrenciler, katılım sağlayamadıkları dersleri online olarak takip edebilir veya ders kayıt videolarını izleyebilir.
İstanbul Kent Üniversitesi personeline ve öğrencilerine %20 indirim uygulanır.
Güncel dolar kuru baz alınacaktır.